Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010

Προυπολογισμός 2010


Ευημερούν οι αριθμοί, τα έντυπα και οι δημόσιες σχέσεις Σε «χειμερία νάρκη» η πόλη … Ο προϋπολογισμός οφείλει να απεικονίζει την πραγματική εικόνα του Δήμου και να αξιοποιεί όλα τα εργαλεία και τις δυνατότητες που διαθέτει προς όφελος των δημοτών και της πόλης. Να είναι στοχευμένες οι δράσεις, τα ποσά και η διαδικασία υλοποίησης. Να είναι σαφείς οι στόχοι, η ιεράρχηση και η προσδοκώμενη υλοποίηση. 
Πρέπει αν είναι προγραμματικός και όχι πρόχειρος.Να είναι υλοποιήσιμος και όχι ανεφάρμοστος. Να αναδεικνύει έμπρακτα τις κοινωνικές προτεραιότητες και τις πολιτικές στο χώρο της παιδείας, του αθλητισμού και του πολιτισμού.Πρέπει να είναι εμφανής η προτεραιότητα στο περιβάλλον, την ανακύκλωση, τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και την ποιότητα ζωής. Αυτά αποδεικνύονται με τις προτεραιότητες, τις δράσεις και τα προγράμματα που πείθουν για τις προθέσεις και τις πολιτικές.Πρέπει να είναι διεκδικητικός για τις οφειλές της πολιτείας προς την Τ.Α. αλλά και τη Δημόσια περιουσία σε ότι αφορά την κατοχύρωση και την αξιοποίησή της.

Για να δούμε τι απ’ όλα αυτά εμπεριέχει ο προϋπολογισμός που καταθέτει σήμερα η Δημοτική Αρχή. Προϋπολογισμός 4ετίας σας : Γενικές παρατηρήσεις Είναι προϋπολογισμός με πρόχειρους υπολογισμούς, συρραφή απόψεων και τάσεων χωρίς νόημα και ουσία, αναποτελεσματικός, αντιαναπτυξιακός, αντικοινωνικός. (Η προχειρότητα φαίνεται ακόμη και από το ότι λείπουν σελίδες “24,42”).Είναι προϋπολογισμός που δεν έχει σαφή πληροφοριακά στοιχεία έτσι ώστε να είναι εύκολη η εξαγωγή συμπερασμάτων (π.χ. πόσοι είναι οι υπάλληλοι του Δήμου, τακτικοί – έκτακτοι, με σύμβαση κ.λ.π.).Είναι προϋπολογισμός που λείπει και αυτή η απλή στήλη του προϋπολογισμού του 2009 ώστε να βγάλουμε συμπεράσματα σε σύγκριση με τον προτεινόμενο του 2010.Είναι προϋπολογισμός στον οποίο δεν μπορεί να γίνει αναγωγή σε ετήσια βάση έτσι ώστε να γίνεται σύγκριση με τα μέχρι τώρα πραγματοποιηθέντα έσοδα – έξοδα. Είναι προϋπολογισμός που δεν έχει στηριχθεί σε καμιά μελέτη σκοπιμότητας και ελέγχου αποτελεσματικότητας των κονδυλίων εσόδων και εξόδων.Είναι προϋπολογισμός που στο θέμα των προσλήψεων, υπηρεσία τεχνικών έργων, πράσινου, κ.λ.π., δεν υπάρχει αναφορά για το εάν θα είναι τακτικό ή έκτακτο προσωπικό. Παρατηρήσεις Επί των εσόδων : Από τα έσοδα το 44,45% είναι τακτικά, το 30,92% είναι έκτακτα, το 8,94% είναι από έσοδα παρελθόντων ετών και το υπόλοιπο ποσοστό διάφορα έσοδα.Τα έσοδα από προσαυξήσεις και πρόστιμα είναι αυξητικά. Δεν πρέπει αν κάνουμε κατασταλτική και τρομοκρατική πολιτική αλλά προληπτική.Άλλοι Δήμοι έχουν αναγάγει σε επιστήμη την διαφήμιση ειδικά στα στέγαστρα των αστικών συγκοινωνιών ενώ εμείς προϋπολογίζουμε έσοδα μόνο 3.000,00 €. Επί των εσόδων : Προϋπολογίζεται κονδύλι ύψους 1.800.000,00 € για την Κ.Ε.Δ.Η.Λ. χωρίς να διευκρινίζεται ο σκοπός.Προϋπολογίζεται κονδύλι ύψους 350.000,00 € για αγορά λεωφορείου. Και στον περσινό προϋπολογισμό υπήρχε κονδύλι για τον ίδιο σκοπό που δεν υλοποιήθηκε ποτέ! Προϋπολογίζεται κονδύλι ύψους 43.000,00 € για έξοδα καυσίμων θέρμανσης για τη Δημοτική Αστυνομία ενώ υπάρχει υπόλοιπο σύμβασης σε άλλο κονδύλι ύψους 42.000,00 €.Προϋπολογίζεται κονδύλι ύψους 1.970.000,00 € για την πλατεία Ανεξαρτησίας και ακόμη δεν έχει τελειώσει η αναβάθμισή της.Προϋπολογίζεται κονδύλι ύψους 1.470.000,00 € για αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων – προεκλογική απάτη του Υπουργείου Παιδείας Δεν υπάρχει μέριμνα – πρόβλεψη για : · Τα χρέη και τις ανάγκες των σχολικών επιτροπών, όραμα για την εκπαίδευση · Νεολαία · Κυκλοφοριακό, την οργάνωση λειτουργικής Δημοτικής Συγκοινωνίας · Πάρκα – ελεύθεροι χώροι επισκέψιμοι για τους πολίτες · Εναλλακτικές μορφές ενέργειας και την πράσινη ανάπτυξη · Αξιοποίηση Δημόσιας Υπηρεσίας · Αγ. Κων/νο, Αγ. Μαρίνα, Κάτω Ηλιούπολη – παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση αρνητικών επιδράσεων από τους δύο νέους σταθμούς μετρό · Πρόβλεψη χώρων στάθμευσης · Αντιμετώπιση της ανεργίας στην πόλη και στήριξη εμπορικού κόσμου · Ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες · Στήριξη – επέκταση της ανακύκλωσης και διαμόρφωσης συνείδησης · Δημιουργία πρωτοβάθμιας υγείας, που αποτελεί αίτημα πρόκλησης για την Τ.Α. · Ανάπτυξη δικτύου κοινωνικής προστασίας Ο προϋπολογισμός διακρίνεται από: · προχειρότητα στο σχεδιασμό και την αποτύπωσή του · ελλιπής σε στοιχεία · αδυναμία εφαρμογής και υλοποίησης · ανυπαρξία πολιτικής πρότασης για την Ηλιούπολη Καταψηφίζουμε τον προϋπολογισμό Καταψηφίζουμε συνολικά τον προϋπολογισμό της 4ετίας σας που χρέωσε στους Ηλιουπολίτες μια χαμένη τετραετία σε μια τόσο δύσκολη περίοδο πρόκληση για τη πόλη και τη χώρα μας.

του επικεφαλή της ΔΟΜ της «Δημοτικής Αλλαγής»,
Πανταζόπουλου Δημήτρη

1 σχόλιο:

  1. Ένας ΥΓΙΗΣ προϋπολογισμός στηρίζεται στην ικανότητα του φορέα - Δήμου να προσδιορίζει αυτός τις πηγές των εσόδων του και στην αποτελεσματική διάθεση των εσόδων του για λογαριασμό των δημοτών του. Διεκδικητικοί Προϋπολογισμοί είναι ετερόφωτοι προυπολγισμοί και προϋποθέτουν ετερόφωτους διαχειριστές.Τέτοιοι προϋπολογισμοί ήταν όλοι οι μέχρι τώρα προϋπολογισμοί των Δήμων , προοδευτικοί και συντηριτικοί. Τέτοιος είναι και οτελευταίος προϋπολογισμός που αναλύεται παραπάνω.Πάμε στο Καποδίστρια 2 και αλοίμονο αν οι προϋπολογισμοί συνεχίσουν να διατηρούν τα χαρακτηριστικά των παλαιών Δήμων !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή